אבן חן אמטיסט

אבן חן אמטיסט

אבן חן אמטיסט או אַחלָמָה בעברית - לשלווה וחוכמה

המינרל הסגול הכובש, אבן חן אמטיסט היא סמל לשלווה וחוכמה. תכשיטים מאבני חן אמטיסט, האבן הסגולה על תכשיטי הכתר המלכותי הבריטי, עשירה בסגולות ובהיסטוריה. במאמר הבא תגלו את ההיסטוריה המרתקת של אבן חן אמטיסט ואת יתרונות האנרגיות המרגיעות של האבן על הגוף והנפש.

ההיסטוריה של אמטיסט

מקור השם של אבן חן אמטיסט הוא יווני. Methystos פירושו שכרות, הקידומת -a מעידה על מחסור. לכן אמטיסט מתייחס לפיכחון . אך מדוע שמו של מינרל זה קשור להיעדר שכרות?
במיתולוגיה היוונית אמטיסטוס הוא שמו של נימפה. דיוניסוס, אל היין והשתכרות רצה בה אך היא רצתה להישאר צנועה וסירבה לחיזוריו של האל. האלה ארטמיס הפכה את אמטיסטוס לקריסטל קשה וקר, ובכך היא הגנה עליה מפני כוונותיו הרעות של דיוניסוס. כועס מכעס שפך דיוניסוס את כוס היין שלו על הקריסטל הקשה, וזה קיבל את צבעו סגול עז. היוונים והרומאים הכירו את הסיפור המיתולוגי הזה. לכן כדי למנוע שכרות, הם שתו מכוסות אמטיסט. בתקופת העת העתיקה בקרב המצריים, אבן זו שימשה גם כדי לגרום לגשם לרדת במקרה של בצורת. סמל של שפע ומזל, אמטיסט היה סימן למזל טוב אם הוא מופיע בחלומות לעם היהודי. עבור הנוצרים האמטיסט הפך לסמל של טוהר וענווה כאשר יוסף מציע טבעת עם אמטיסט למרי, לכן טבעות אבני חן אמטיסט הן כל כך פופולריות. אבן זו מסמלת גם אהבה. ולנטיין הקדוש, כומר חג האהבה , לבש אמטיסט סביב צווארו. משמעות נוספת עבור הנוצרים היא של נאמנות. ואכן, בישופי הוותיקן עונדים טבעת מעוטרת באמטיסט. תכשיט זה מסמל את מסירותם לכנסייה, והסמלים המקושרים לאמטיסט מחזקים את האיחוד הזה.
בתקופת הרנסנס האיטלקי, ליאונרדו דה וינצ'י השתמש באמטיסט כדי להפיג מחשבות שליליות. אבן זו אפשרה לו גם להגביר את האינטליגנציה החדשנית שלו. הוא גם מוכר את השימוש באבן זו באחת ממחברותיו.

מאפייני אמטיסט

למה אתם חייבים לענוד שרשראות אבני חן אמטיסט
האנרגיות של אבן חן אמטיסט הן מרגיעות שרירים מכווצים כתוצאה ממתח, בעיקר מתחים בצוואר ובכתפיים. במקרה של מיגרנות, אמטיסט מסייע בהפחתת כאב ובאיזון תחושות הגוף. זו אבן המשמשת גם לריפוי העור. כדי להפחית את חומציות הקיבה, אמטיסט מסייע בהעלמת מזיקים מהגוף במהירות ו זה עוזר להילחם בהתמכרויות הקשורות לטבק או אלכוהול.
לאמטיסט יש סגולות של טיהור של אנשים ומקומות. אבן חן אמטיסט בבית, מביאה לאווירה רגועה ושלווה. היא בעלת אנרגיות חיוביות, לעונדים תכשיטים כמו צמידים עם אבני חן, זה מנקה את הגוף ממזון רע ועובד גם על המחשבות הרעות שלנו, שיכולות להשפיע על העיכול שלנו.

תכונות נפשיות

אבן חן אמטיסט נחשבת לאבן מעבר, משמעות הדבר היא שהיא מלווה נשמות עזובות ועוזרת לחיים להתגבר על מצוקת האבל. במקרה של פרידה, מינרל זה מרגיע תחושות כעס ועצב.
אבן אמטיסט שואפת להרגיע. היא אידיאלית לפעילויות הדורשות ריכוז נפשי חזק. מומלץ לענוד אותה כצמיד במהלך מפגש מדיטציה, אמטיסט עוזרת לתודעה להתמקד בחיובי. זה מעולה גם כדי להישאר ממוקדים בזמן העבודה או שיש לכם רעיונות חדשים.
עבור אנשים המועדים לדיכאון ומחשבות חשוכות, אמטיסט משחררת מחשבות שליליות ומעודדת חשיבה חיובית.
בחזרה לבלוג

השאירי תגובה

שימי לב, התגובה תעבור אישור לפני פרסום