אבן חן אמרלד

אבן חן אמרלד

אבן חן אמרלד או בשמה העברי בַּרֶקֶת היא אבן חן יוקרתית איתה נהוג לייצר תכשיטים מאבני חן כבר משחר ההיסטוריה. מאיפה היא קיבלה את שמה ומה הסגולות המיוחסות לה במאמר הבא:

מאיפה שמו של אמרלד נובע?

בתורה מופיעה אבן הברקת בספר שמות ובספר יחזקאל. שמה הלועזי אמרלד מקורב בסמרגדוס היוונית, שפירושה "אבן חן ירוקה". בָּרֶקֶת היא האבן השלישית בטור הראשון בחושן הכהן הגדול, והיא מיוחסת לשבט לוי.

הרכב כימי של אמרלד

אבן חן אמרלד שייכת למשפחת האבנים הברילים (שמקורה במילה היוונית הקדומה ברילוס, אבן כחולה-ירוקה), שנחשבת בדרך כלל לאמא של אבני החן, מכיוון שהיא מקיפה מספר רב של זנים היקרים ביותר. הברקת חייבת את צבעה לנוכחות עקבות כרום, ונדיום וברזל; הריכוזים שלהם מייצרים לוח צבעים יוצא דופן, מירוק פסטל ועד ירוק עז, עם גוונים שונים של כחול, חום, אפור וצהוב.

היסטוריה של אמרלד

טבעות אבני חן נמצאו גם בקברי הפרעונים במצרים. מכרות הברקת של מצרים, היו קיימות אולי כבר בשנת 3500 לפני הספירה, נמצאו באזור המדברי המזרחי של המדינה והתגלו מחדש בשנת 1816 על ידי פרדריק קיליאוד, מינרולוג וחוקר צרפתי. למרות החום, העקרבים והנחשים, כורים יוונים כבר הוציאו אזמרגדים מאתרים אלה בתקופתו של אלכסנדר הגדול.
לקליאופטרה, המלכה המיתולוגית של מצרים, הייתה חולשה אבן חן אמרלד. היא ענדה תכשיטי אמרלד מפוארים, היו מעוטרים באבנים אלה אלמנטים דקורטיביים והציעה לנכבדי הממלכה שרשראות אבני חן אמרלד עליהם נחרט דיוקנה. עבור המצרים, הברקת הייתה יותר מ"אבנים יפות ": הייתה להן משמעות סמלית חשובה, התגלמות הגאווה הלאומית. כאשר בשנת 47 לפני הספירה, קליאופטרה איחדה את מצרים וניכסה במהירות את משאבי המינרלים במדינה. כיום, למרות שהתגלו 2,000 שנה לפני לידתה, המכרות המצריים מכונים "מכרות הברקת קליאופטרה".

סגולות אבן חן אמרלד

אבן חן אמרלד או ברקת בעברית - לעוצמה ואצילות.
תיאור כללי - אמרלד היא אבן חן יפהפייה שצבעה משתנה בין צהוב-ירוק לכחול-ירוק. ישנם מדענים וחוקרים שמאמינים שהמילה אמרלד הגיעה מסנסקריט. אחרים טוענים כי שם האבן הוא ממילה בשפה פרסית. שני המונחים עוותו ויצרו מילה לטינית, Smaragdus, שפירושה 'לב של אבן'. בימי קדם אנשים קשרו אבן זו עם ונוס, אלת יוון של אהבה ויופי. הם האמינו כי לבישתו תגן על האוהבים מפני בגידה או בוגדנות. אם לב האוהבים היה נאמן, אבן חן זו הייתה זוהרת בצבע ירוק יפהפה. עם זאת, אם היה מקרה של בגידה, זה היה הופך לצבע עמום וחסר חיים. לכן, אבן זו מסייעת בשמירה על מעלות האהבה והנאמנות.
סגולה - ידוע כי אבן זו מרפאת בעיות במערכת הלב וכלי הדם, מערכת השלד, העור, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, הכבד והכליות. יש לה כוחות ניקוי המונעים זיהומים ומחלות. בנוסף, יש המאמינים כי אימהות לעתיד אשר עונדות את האבן מגינות על ילדיהן מסיבוכים במהלך הלידה. אבן טבעית זו שימשה גם לריפוי כאבי בטן, כיבים, כוויות, שפעת, אנמיה, אפילפסיה, הפרעות עור, אסטמה ולחץ דם גבוה.
סימני גלגל המזלות - האמרלד הוא בשמה העברית הברקת היא שייכת לבעלי מזל שור.
צ'אקרות - אבן הלב באופן ברור שייכת לצ’אקרה הרביעית, צ’אקרת הלב.
איך נכון לענוד אותה - שרשראות אבני חן כמו תליון "אוליביה" עם אמרלד. או צמידים עם אבני חן צמיד "אליס" עם אמרלד.
בחזרה לבלוג

השאירי תגובה

שימי לב, התגובה תעבור אישור לפני פרסום