איך מזהים אבני חן

איך מזהים אבני חן

תכשיטים מאבני חן נוהגים לענוד  מיליוני אנשים ברחבי העולם. בעולם הרוחני וביהדות לאבני החן מיוחסות סגולות ותכונות שונות.כיצד ניתן לזהות אבן חן טובה ואיכותית ואיך ניתן לבדוק את איכות האבן במאמר הבא.

מקור אבני החן

אבן חן מצוייה בטבע  בסלעים במעמקי האדמה או בנהרות ובנחלים. בדרך כלל מדובר באבן נדירה המשמשת לתכשיטים. במצב הטבעי לאחר שהאבנים נחפרות אבני החן נראות כמו אבנים רגילות אך לאחר קילוף האבן מתגלה בפנים אבן החן ולאחר ניקוי וליטוש האבן הופכת האבן למבריקה. ערכה הכספי של אבן החן נקבע על פי שקיפותה, ניקיונה ומשקלה. משקלן של אבני חן יקרות נמדד בקראט. מומחים אשר מתמחים בסוגי המינרלים יודעים לבצע זיהוי שווי של אבן החן. 

צבעה של כל אבן חן נקבע על ידי אורך הגל של האור שהיא שוברת. אור היום הוא לבן, והוא מכיל את כל צבעי הספקטרום. כאשר האור פוגע באובייקט, הוא סופג קצת אור, ושובר את השאר. מה שנשבר הוא הצבע הנתפס של האובייקט. זה אותו הדבר עם אבני חן; כל מינרל מסוים קולט חלק מהאור ושובר חלק מהאור, ואורך הגל של אותו אור נשבר קובע את הצבע שאנו רואים באבן החן. כאשר אבן החן נוצרת עם זיהומים בפנים, זיהומים שונים יכולים להופיע בצבעים שונים. לדוגמא, בריל חסר צבע. עם זאת, אם ישנו כרום כלשהו בבריל, הוא נראה ירוק; בריל עם מנגן, נראה ורוד; ובריל עם ברזל נראה תכלת. לדוגמא נוספת הן אבני הספיר הקיימות  במגוון צבעים, כגון צהוב, סגול, ירוק, כתום, ואפילו צבעוני או חסר צבע. עם זאת, לרוב, ספירים הם כחולים. הכחול העמוק והבהיר המשוייכים בדרך כלל לאבני הספיר נקראים למעשה "כחול ספיר".בגלל תרכובות כמו ברזל, טיטניום, כרום, נחושת ומגנזיום יכולים לתרום גוונים שונים לצבע אבן חן.

איך ניתן לדעת מה היא אבן חן איכותית?

ב One piece jewelry יש לנו קולקציית אבני החן בה תוכלו למצוא מגוון רחב של תכשיטים אבני חן בעבודת יד כמו טבעות, שרשראות ועגילים ועוד. בתכשיטים שלנו משובצות אבני חן איכותיות. אנו דואגים לבדוק כל אבן אשר משובצת בתכשיטים שלנו באמצעות מכשיר ייעודי לזיהוי אבנים אשר נקרא PRESIDIUM gem tester 2 . באמצעות המכשיר אנו יודעים מה סוג וערך האבן.

בחזרה לבלוג

השאירי תגובה

שימי לב, התגובה תעבור אישור לפני פרסום